Terugbetaling en retournering
Ons retour- en terugbetalingsbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten. Verschillende soorten goederen zijn uitgesloten van retourzending. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen, gevaarlijke materialen, of brandbare vloeistoffen of gassen zijn.
Aanvullende niet-retourneerbare artikelen:
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
Om je retourzending te voltooien, hebben we een bon of bewijs van aankoop nodig. Stuur je aankoop niet terug naar de fabrikant. Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke terugbetalingen worden verleend:
- Apparaten met duidelijke gebruikssporen
- Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet aan ons te wijten zijn
- Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd
Terugbetalingen
Zodra je retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we je een e-mail om je te laten weten dat we je geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen je ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van je terugbetaling. Als je wordt goedgekeurd, wordt je terugbetaling verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een krediet toegepast op je creditcard of oorspronkelijke betaalmethode.
Verlate of ontbrekende terugbetalingen
Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst nogmaals je bankrekening. Neem dan contact op met je creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat je terugbetaling officieel is geboekt. Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt. Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt je terugbetaling nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op via support@sam-it-services.nl.
Uitverkoopartikelen
Alleen artikelen met een reguliere prijs kunnen worden terugbetaald. Uitverkoopartikelen kunnen niet worden terugbetaald.
Omruilingen
We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het voor hetzelfde artikel moet ruilen, stuur ons dan een e-mail op {e-mailadres} en stuur je artikel naar: Zaalbergweg 9, 2314 XS Leiden.
Geschenken
Als het artikel als cadeau was gemarkeerd bij aankoop en rechtstreeks naar jou is verzonden, ontvang je een tegoedbon voor de waarde van je retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt een cadeaubon naar je opgestuurd.
Als het artikel bij aankoop niet als cadeau was gemarkeerd, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zullen zij op de hoogte zijn van je retourzending.
Retourzendingen
Om je product te retourneren, moet je je product opsturen naar: Zaalbergweg 9, 2314 XS Leiden.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van je eigen verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als je een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending van je terugbetaling afgetrokken.
Afhankelijk van waar je woont, kan de tijd die het kan duren voordat je geruilde product je bereikt variëren.
Als je duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering aan te schaffen. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen.
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via support@sam-it-services.nl voor vragen over terugbetalingen en retourzendingen.