Je winkelwagen

Een snelle blik...

Je winkelwagen is leeg
Heb je vragen?
Bekijk winkelwagen Afrekenen
Contact met Sam
Vragen? Bel 085 303 57 45
Voor 14:00 besteld, morgen thuis
Gratis verzending!

SAM IT Services Retourvoorwaarden

Retourneren 

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@sam-it-services.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. 

Garantie 

Voor alle artikelen die je bij SAM IT Services koopt, geldt de wettelijke garantie. Daarnaast biedt SAM IT Services een standaard garantie van 2 jaar. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. De periode van 2 jaar is geldig voor aankopen vanaf 1 december 2020.

Wanneer een klacht waarvoor een product is aangemeld niet onder de garantievoorwaarden valt, kunnen er onderzoeks- en verzendkosten in rekening worden gebracht. 

Wat moet je doen vóórdat je een product retourneert

Als je een product wilt retourneren moeten alle persoonlijke gegevens verwijderd worden van het apparaat. Als jouw persoonlijke gegevens bij ontvangst van de retour nog op het toestel staan kunnen wij het niet innemen of verkopen. Om deze reden vragen wij je om de volgende stappen te doorlopen:

  • Maak zonodig een backup (software).
  • Herstel het product naar fabrieksinstellingen.
  • Log uit iCloud (Apple).
  • Schakel Find my iPhone uit (Apple).
  • Verpak indien mogelijk in productverpakking (niet verplicht).
  • Verzend het product goed verpakt in een stevige doos.

Producten retourneren van verschillende leveranciers.

Heb je producten van verschillende leveranciers besteld? Dan moeten deze apart van elkaar aangemeld én verzonden worden. Producten van verschillende leveranciers ontvang je ook altijd in losse pakketten. Je kan op de factuur van je bestelling of in de bevestigingsmail zien wie de leverancier is van je product.

Stappen in het retourproces

Stap 1: Inloggen

Login op Mijn Account om makkelijk je toestel te retourneren.

 

Stap 2: Nieuwe retour aanmelden

De eerste stap is om te navigeren naar het kopje ‘Retouren en reparaties’. Klik in dit menu op ‘Nieuwe retour aanmelden’.
 

Stap 3: Selecteer het product dat je wilt retourneren

Het kan voorkomen dat je meerdere producten hebt gekocht, maar niet alle producten wilt retourneren. Klik daarom alleen het product aan dat je wilt retourneren.

Staat het product dat je wilt retourneren hier niet bij? Als de 30 dagen retourtermijn nog niet verstreken is kan je contact opnemen met de klantenservice.

Stap 4: Vul de gegevens in

Vul alle vragen in om een retourzending aan te maken.

Stap 5: Wacht op je verzendlabel

Als je de retouraanvraag hebt verstuurd ontvang je binnen maximaal 1 werkdag het verzendlabel in je e-mail. Print het verzendlabel uit en plak het op de buitenkant van de verzenddoos.
 

Stap 7: Pak je product stevig in voor de verzending

Het is belangrijk om het product veilig en verantwoord op te sturen, zo voorkomen we eventuele schade die kan ontstaan tijdens het transport. Het is ten eerste belangrijk dat je een stevige doos gebruikt, verstuur artikelen nooit in zakjes. Zorg ervoor dat het artikel niet vrij kan bewegen in de verpakking en gebruik eventueel wat isolatiemateriaal zoals oude kranten zodat het product veilig verzonden kan worden.

Je kunt ook foto’s van zowel de binnenkant als de buitenkant van je pakket maken voordat je het opstuurt. Het verzendlabel moet aan de buitenkant duidelijk zichtbaar zijn. Op de foto van de binnenkant moet te zien zijn dat het artikel goed verpakt in de doos zit. Deze foto’s kunnen doorslaggevend zijn als er een probleem ontstaat met het transport of het artikel beschadigd wordt ontvangen.

Retourstatus en terugbetaling

Status van je retourzending

Zowel per e-mail als in je account zal je op de hoogte gehouden worden over de status van je retourzending. Als je tussentijds vragen hebt neem dan contact op met onze klantenservice.

Terugbetaling

Zodra wij je product hebben ontvangen proberen wij altijd binnen 14 werkdagen het aankoopbedrag aan je terug te storten. Uiteraard houden wij je per e-mail op de hoogte zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Heb je nog vragen?

Heb je nog vragen over het retourneren van uw bestelling die niet behandeld zijn op deze pagina? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Je kan een e-mail sturen naar Info@sam-it-services.nl of telefonisch contact opnemen via +31853035745 Wij staan iedere werkdag van 9:00-17:00 voor je klaar.